måndag 20 augusti 2012


♥ En välbehövlig paus... 


...visst behöver man det ibland, oftare än man tror, tror jag! När den där känslan kommer tickandes -att snart borde jag nog ta det lite lugnt- då är det redan för sent... Då borde pausen i vardagen redan gjorts. Jag brukar vara noga med att ta egen tid, för annars brister hela linan som jag byggt upp under åren att balansera på. Det känns dock inte alls i kroppen att jag har tagit en paus denna sommaren. Vi spenderade några av semestern veckor på Öland, och det brukar göra gott för både kropp och själ, men av någon anledning befinner jag mig fortfarande i den här dimmiga geggan med värk och förlamande trötthet. Kanske har det varit för lite sol och värme?!
Kanske är det något annat... Stress, ångest, sorg, 30-års kris, tankar på flytt, bröllopsnerver eller bara tillfälligheter och sammankomster av alla dess slag. (Fotot tog jag under en härlig sommarkväll nere vid sjöbo'n där vi grillade med Henriks släkt, det var en av de få lyckade pausarna under sommaren)

Men nu alla vänner, alla jag känner, ni däremellan och ni som av en slump bara kollar in, nu är det slut-tampen med butik Sött & Nött, och det "firar" vi med att ha 20% rabatt på allt i butiken, och helst ska allt bort, annars måste jag packa ner allt och få hem det, och vi har inte så stort hus... Sen ska jag ta en lång, välbehövlig paus igen!


Augusti ut har vi öppet:
TISDAG 14-18
LÖRDAG 10-14

Det finns bland annat små ljuvliga hemmagjorda tändsticksaskar med olika bilder och texter.


Pris: 45 kr.

Det finns även alldeles underbara cupcakes-ljusstakar i olika smaker och färger.


Pris: 89 kr/st

...och så klart några handtovade små broscher kvar, dekorerade med spets, knappar, pärlor och virkade blommor.




Pris: 75 kr/st.




Hjärtligt välkomna
önskar vi en sista gång för denna gången iallafall, sen får vi se när vi ses, men höras här på bloggen, det kommer jag göra snart igen!

Inga kommentarer: